Tuesday, August 26, 2008

Sepagi di KLCC

Date : 24/08/2008
Venue : Short course at Masjid As-Syakirin KLCC
Time : 9.00 am
Walaupun baru sampai dari kuala kangsar jam 1.00 pagi tadi (dah jadi habit dari dulu kalau balik dari kampung ke KL, aku suka bertolak 11.oo malam keatas, mak n abah dok menyembang dulu, aku lelap jap)
Sebabnya
1. Keta tak banyak sangat,
2. bole pecut laju sket, ala paling tinggi 120 km/p - kadang2 lebih sket, harharharharhar mana boleh laju kalau bawa mak n abah,
3. tak banyak singgah - maksud aku kat Rawat n Rehat,
4. passenger semua tido - bole concentrate drive, tak der la memekak jer, cuma banyak dengar bunyi snooring, macam irama n lagu lak
5. boleh tengok bas-bas express memecut gila lebih 130 km/p,
6. sunyi - rasa tenang jiwa,
7. Abih, dah banyak sangat tempat persinggahan sebelum balik, bila masa la kitaorg nk bertolak awal balik ke KL
(benda-benda kat atas aku boleh buat kalau balik kampung jer la, utk perjalanan jauh yang memerlukan lebih dari 4 jam, kena la rancang perjalanan, letih woo....dah aku sorang jer yg jadi pilotnye...)
Aku, mak n abah ada kursus jangka pendek sket kat masjid as-syakirin. Bukan kursus nikah kawin ek....

Ni KLCC korang sure tau kan


Ni le Masjid As-syakirin



Photo atas tu semua bahagian dalam masjid

Memandangkan kamera yg aku pakai cikai jer, tak nampak la terang sangat background KLCC dari kubah masjid ni. Klu aku dpt kamera canggih sket, aku snap ek...


Kalau korang perasan macam ada iras2 ruang kat Masjid Ubudiah kan. Kalau tak ade, anggap la salah satu senibina yg unik ek....

Dibalik pohon kemboja

No comments: