Sunday, August 31, 2008

Selamat Memerdekakan Diri Dan Beribadah diBulan RAMADHAN

Awal pagi aku dah telefon kedua anak saudaraku, konon2 nak expose depa bagaimana acara sambutan kemerdekaan diadakan apabila tibanya 31hb Ogos. Aku nak ajak depa p dataran merdeka. Nak tau apa kata depa, " Ala tengok kat tv lagi best ngah, tak payah bersesak2, terjengkit2 dan yg penting tak penat dan tak kena panas". Aduh! betapa anak2 zaman sekarang. Ni bukan riak ek, masih ku ingat masa zaman sekolah2 menengah dulu bila 4 tahun berturut aku participate dalam perbarisan menyambut hari kemerdekaan (pandu putri), yeop pun ader participate, pida n faizin juga. Yg tak der arwah fariz dan fahmay. Punya la berkobar2, (bangga beb! bila lalu depan Yang Dipertuan Agung dapat tabik hormat). Sanggup tunggu kat sekolah pukul 5 pagi sebab kena sampai kat dataran merdeka pukul 6.
Sampai tang anak sedara, depa boleh cakap macam tu. Hasilnya dalam tv, bila camera shoot certain faces, yg keluar gambar sapa?, anak2 pendatang asing indonesia dan mat2 bangla. Kita ni sambut hari kemerdekaan negara malaysia ker negara Indonesia.
So memandangkan hari ni tak der apa2 aktiviti menarik, so pida ajak aku menyambut hari merdeka di Nilai 3. Ok gak . Utk perhatian tuan2 dan puan2, sapa2 yg nak p sini pastikan anda bawak cash banyak2 ek. Bukan aper, kalau dah sampai, mintak mahap ek...bank tak der kat sini ek...yang ader 2 atm machine sahaja. Satu alliance bank nyer, satu lagi bank rakyat nyer yg terletak didalam restoran marry brown.
Mat bangla kedai tu siap cakap datang sini bawak cash sajer, credit card bole pakai tapi bukan kat semua kedai.


Macam2 ada...

Ultraman pun boleh sesat kat sini. Harharharhar....aku rasa banyak rasaksa kat nilai ni kut.

Mr. banana pun ader
Ni kulit kayu manis. Trend sekarang jadi perhiasan lak. Kalau masuk rumah bau kayu ni mau pening beb....

Tekstile walk


Amin dapat motor elektrik. Ok gak offer price RM159. Kat sini aku tengok hari tu dlm RM359.

Entry ini merupakan entry aku yg terakhir utk first month bagi beginer macam aku ni. Hope u all enjoys. Salam Ramadhan dan Selamat Menjalani ibadah puasa dan ibadah sampingan. Ampun maaf jika ader yg menyakiti hati.

Nak p terawih. Fadhilat hari pertama terawih...baca sendiri la ye....SALAM........

2 comments:

Rush Murad said...

Selamat memyambut Ramadhan al-mubarak....

i linked urs :D

fzy fuzzy said...

Salam En. Rush,

Thank you. Sorry ek, i tak mintak permission u link ur blog.