Monday, August 18, 2008

Selamat Hari Lahir "Amin"

Sunday : 17/08/2008

Harilahir Amin jatuh pada 12/08/2008. Memandangkan hari keja, mak dia decide buat weekend. Pida decide buat hand made pizza. Aku....hemmm....apa ya mau buat.....disebabkan suara ala2 sengap merangkap itik serati....so aku decide buat kek buah kukus dgn macoroni goreng la.....(mcm mana la aku boleh terajin nak masak2 ni....)


Ini le hasil semua dari aku (macoroni dan kek kukus), mak amin (pida pizza) n maksu (puding). Ijin n family bawak perut jer

Ini bahan-bahan utk buat kek buah kukus. Resepi kek ni tah mana la aku letak....alih-alih p internet cari resepi baru. Sukatan dlm resepi yg aku salin macam tak betul jer....aaaahh...aku agak2 jer la...janji boleh masak dan boleh makan....

Ni le hasilnyer selepas dikukus selama 2 jam 45 minit. Dalam resepi tu cakap suruh kukus sampai 4 jam....ala bila cucuk tengah2 kek tak melekat kat sudu kira dah masak la tu. Tu yg berlubang...harharharhar...hantam ajer la.....

Ni lak macoroni goreng. Tak pedas....sebab budak2 dan mak bapak budak nak makan...aku guna tomato sos jer la....campak-campak ajer la bahan2 tu semua dalam kuali, tak main resepi-resepi....asal boleh telan sudah.

Hand made pizza. Suka hati kitaorg la nak letak topping banyak mana. Utk 2 kilogram tepung dapat la dalam 8 dulang. Kalau order pizza hut @ domino berapa rat la abis...kalau buat sendiri kan ker jimat...(utk org2 yg ader kemahiran buat pizza la....mcm aku...kena order)


Ni la pizza nyer....tebal dan penuh dgn topping....makan satu slice gerenti dah kenyang....tp sebab ader banyak....makan ler 3 4 slice pun...aiman tak kisah

Ni la birthday boy. Harash Azri aka Amin bin Ahmad Fuad. Sebelah tu sepupu dia Fatinee Hananee bte Khairul Faizin. Fatinee lahir 07/07/2007.
"Selamat hari lahir Amin", angah doakan amin sentiasa ceria dan disayangi/menyayangi. Dengar cakap mak dan abah Amin serta jadi anak soleh k.

4 comments:

orangbukit said...

Hmm...sodapnya kek kukus n makaroni goreng..finger lickin'good. Dah pandai masak, leh le kahwin..hehehe.jgn mare..

fzy fuzzy said...

kawin...oh! tidakkkkkk.....

Rush Murad said...

kek kukus tu my feveret..... and macaroni goreng....errmm.... bila bulan puasa jek baru i masak sendiri kat rumah... simple menu, ringkas dan cepat... cuma makan urk seorang jek... :)

fzy fuzzy said...

lain kali bila masak macaroni tu ajak2 ler kengkawan en rush. peace.