Friday, August 28, 2020

3rd branch office

Assalammualaikum,

Ada perkhabaran gembira semalam.

RV yang akan jadi partner for the new opening of our 3rd branch dah setuju. Alhamdulillah.

But still takes 7 to 8 months untuk the branch in operation due to administration things..such as pendaftaran syarikat dgn ROC, Board lagi..majlis perbandaran...gedebuk gedebuk...

Insyallah semua dipermudahan...utara sudah...selatan sudah...ni kat mana pulak...hehehehe...biarlah rahsia...

For the time being...RV tu akan ada kat HQ. Bantu buat marketing and familarize with the company SOP, format and system.

Ada la striker....


Dalam berita gembira ada berita duka...some of the people in the office dah mula raise their unsatisfaction.

Dalam mana-mana organisasi akan ada yang work hard but not being appreciate...ada yang work ala-ala kadar tapi no action taken.

Bila ur staff  so call think that they work so hard mempertikaikan kredibiliti kita tak take action to the above people..mostly i will say..

- itu apa yang kamu fikir. Sebab manusia selalu fikir dia hebat. Kalau kita hebat kita takde kat syarikat ini. We will be somewhere else. 

Means anggapan kita kalau kita usaha sehabis daya kita akan dapat handsome pay. Tapi kita lupa rezeki tu semua kan Allah yang bagi, tak ada kaitan dengan usaha..usaha adalah satu ibadah. Allah nak tengok sejauh mana kita berikhtiar. Dapat banyak atau sikit tu hak mutlak Allah.

Dia rasa nak bagi banyak, kau usaha sikit pun tetap dapat banyak. Dia rasa tak nak bagi, kau usaha sampai melepeklembik kepenatan tetap Dia takkan bagi.

Sebenarnya yang penat2 kita cari siang dan malam tu bukannya rezeki, tapi duit. Bila kita fokus mencari duit, kita hilang fokus dalam mencari rezeki. Sedangkan kalau kita jumpa rezeki, inshallah kita senang jumpa duit. Jumpa duit belum tentu kita jumpa rezeki kerana duit belum tentu jadi hak kita tapi rezeki dah pasti hak kita.

kalau berusaha, jangan banyak guna otot tapi mesti banyak sujud. Bila lebihkan otot kurang beribadah. kurang rasa bersyukur then kita mudah melihat apa yang tak ada dan lupa apa yang kita ada.

Kita semua bersaing untuk hidup. Kita ukur semua bentuk kejayaan dan kebahagian dengan nilai pendapatan, aset dan kejayaa. Kita korbankan banyak benda...

Ahh..banyak sebenarnya nak cerita..it's time to work. Tulis blog waktu kerja pun punca tak jumpa rezeki. hehehehehe...

Wasalam..

2 comments:

nohas said...

Tahniah..kat pantai timur kot..hehe..

Sungguh deep 💚

Litah L said...

wow..semoga terus berjaya!