Monday, May 3, 2010

Sepagi di Kuala Sepetang

Kalau tak balik ke Kuala Lumpur, rutin aku dihujung minggu adalah ke Kg. Bendang Ujib, Kuala Kangsar. Tapi kali ni aku dioffer oleh maksu dan pakcu utk follow ke Kuala Sepetang. Nak cari ikan segar katanya. Aku on ajerrrr...... lagipun memang kepingin nak makan mee udang. Sebab aku dengar la orang kata mee udang kat situ, "selak udang baru nampak mee". Fuyoooo......
Dari Kuala Kangsar ke Kuala Sepetang tak jauh pun. Dalam setengah jam. Mula-mula kami ke pasar pagi di Matang. Abihhh..datang pun dekat pukul 10, soooooo....ikan-ikan, sotong, ketam dan makanan laut lain semua dah sampai hujung2. Sepatutnya dalam pukul 7.30 just nice untuk dapatkan ikan2 segar dari ladang. Tak kisah lah hujung pun hujung la asalkan harganya tetap murah gila dari kedai2 runcit dan pasaraya.
Lepas Matang, kami ke jeti pekan Kuala Sepetang. Masih keadaan yg sama tapiiiiii ok la...dgn 53 hinggit, kitaorang dapat 5 jenis ikan segar termasuk ikan kerapu, sotong, udang dan ketam. Kalau kat luar mau dekat seratus gak.







Pilih, pilih, pilihhhhhh.....






Bersama pakwe hensem. harharharharhar

Sekali pakcu aku daaaa.....
with his loving wife

Seahorse yang dah mati. Kecik jer...



Haaaa...siap pegang signboard lagi
Hehehehehe...
Tapi hajatku nak makan mee udang tak kesampaian.
Mungkin nama Kuala Sepetang, so depa bukak la warung sebelah petang.

No comments: