Monday, October 20, 2008

Cuai

Date : 18/08/2008
Venue : Atas bulatan billion, Jalan Cheras
Time : 9.20 pm

Kadang2 bila orang cakap berhati-hati dijalan raya, kita rasa semua perkara utk mengelak kemalangan telah kita patuhi. Tetapi, qada dan qadar tuhan.....tidak kita yang melanggar, kita pula yang akan dilanggar....

Mood raya, mcm biasa masih ader lagi. Hari tu aku ke kajang, mengunjungi maksu put sekeluarga. Sekitar jam 9.00 malam kami bertolak balik ke rumah. Trafik dari kajang ke cheras, smooth tetapi selepas leisure mall, taman segar trafik susur ke bulatan billion utk ke MRR
2 mula berbaris panjang. So aku ambil keputusan utk ikut laluan atas iaitu menggunakan laluan loke yew utk balik ke rumah. Semasa sedang mendaki jejantas tiba2 nampak depan kereta2 mula membrek, apa hal lak ni...oooo....laluan trafik agak perlahan sebab depan tu ade pasar malam di taman midah. Bila kereta depan aku gerak, aku pun ikut gerak dalam a second....TIBA-TIBA...DUMMMMM...kuatnye bunyi...laaa..kereta aku kena sondol dari belakang. Mamat tu keluar siap cakap..."apasal awak brek"(soalan wajib bila seseorang melanggar kita dari belakang...konon2 nak cover line)...abis kalau saya tak brek...kereta depan saya langgar la....kan ker trafik jem tu...yg awak ni apasal langgar saya dari belakang....(aku tanya balik la mamat tu)....HAMPEH betul....


Ni la kereta yang langgar aku...toyota avanza...baru dapat kut sebelum raya...plat number terkini...radiator pecah...tak boleh gerak langsung...


Waaa...kereta aku...bumper out...lampu pecah...dan lain-lain kerosakan....Astrafirullahalazim...


Lepas tukar2 kad...laaaa...polis yang langgar aku....aku terus p buat report kat trafik jalan bandar...Sekarang kereta aku kat WORKSHOP...patah la kaki...aku dah banyak kerja luar....bukan duduk kat opis jer....RASA-RASA workshop yg repair kereta aku tu ader sediakan kereta spare tak...KANCIL pun ok la.....

MORAL OF THE STORY : Jika anda tidak melanggar orang...orang akan melanggar kereta anda dari belakang....BERHATI-HATI DI JALAN RAYA....

1 comment:

nohas said...

Ciannya. Itu maknanya kena tukar keta baru, hihihi..