Tuesday, September 23, 2008

Outing2

Date : 22/09/2008
Venue : Bukit Jalil Golf & Country Resort

Kalau pada hari sabtu ari tu aku berbuka puasa bersama2 sahabat satu dorm, ari ni lak aku berbuka posa bersama2 sahabat satu course (classmate, senior n junior).

Sebenarnya since 5 tahun lepas akibat dari 3 orang sahabat yg mencetuskan idea utk membuat acara tahunan pertemuan utk budak2 kelas. Maksudnya setiap bulan puasa, sekali setahun sapa2 yg amik course DEM or course KSPU yg lain boleh joint sessi berbuka posa ni. Setiap tahun tak byk akan bertambah seorg wakil baru dalam group ni. Ok la tu.Tujuan di buat dlm bulan ramadhan sebab masa ni la semua ada masa utk berjumpa, kalau hari atau bulan lain semua bz memanjang.

Macam biasa selalunya aku yg akan jadi sekuntum bunga yg dikelilingi oleh kumbang2. Bunga2 dalam kelas aku semua dah berpunya, so susah sket la nak joint, mungkin suami tak izinkan kot. Tak pa la, lain tahun organizer kena jemput satu family joint sekali.


Ni la macho2 man semua. Dulu dlm kelas semua keding2. Bila dah jadi laki org, semua tembun2. Harharharharharhar

Aku dulu dari semester 1 sampai 6 jadi ketua kelas. Tugas macam biasa check attendance n kutip duit utk photostat nota2 kuliah (sebab kitaorg malas nak salin). Apa2 hal budak2 kelas kena mintak permission aku, big boss kata kan. Well, mungkin mereka senang berurusan dgn aku kot, tak banyak kerenah (bukan naik lift tekan butang sendiri ek...), sebab kebanyakkan classmate aku budak negeri lain, bila kat KL kiranya kalau dtg rumah aku, mak n abah mcm mak abah angkat depa la....Lgpun dalam family aku ramai lelaki dari perempuan.


Dalam pukul 9.00 mlm semua membelahkan diri. Depa semua nak pekena teh tarik kedai mamak lak sebab ader sorang lg budak kelas aku yg tak dapat joint masa buka posa nak sangat jumpa sahabat2. Aku mintak diri dulu la, kali ni tak boleh joint...maklumlah banyak benda yg tak settle lagi kat rumah tu.

1 comment:

nohas said...

Jadilah sekuntum bunga yang wangi di tmn larangan, jauh dari gangguan kumbang2 durjana & unggas2perosak. InsyaAllah, akan ada tgn yg baik memetiknya..