Tuesday, May 5, 2020

Business Resume

Assalammualaikum,

Semalam 4/5/2020, office dah buka balik. Tapi bukan 100% full capacity.
The management kena full day from 9 to 5, Monday to Friday.
Staff alternate..9 to 1 pm group A, 1 to 5 pm Group B. (Actually sy tak setuju..kenapa la tak alternate hari..hari isnin group A the whole day, selasa group B the whole day, gilir2 sampai abang jamil mampus (sorry..terambil dialog filem madu tiga..). HR ni pun satu..orang dah bg pendapat sebelum memo keluar..degil tak nak dengar...last2 kena marah dengan big boss..tak advice wisely...
Better camtu..tak de la kerja 4 jam lps tu balik..esok datang lg..buang minyak dengan membanyakkan kereta di jalan raya jer..wasted resources.

Lps tu nak tergesa2 bukak semalam juga..actually boleh jer buka on Wednesday or next week Monday. All this while pun mmg WFH..kerja tip top gak...
Sebelum bukak ofis banyak SOP kena ikut.
Office kena sanitize.
Tools macam infrared thermometer, face mask, glove, hand sanitizer semua kena sediakan.
Forms lagi declaration on staff health..

Untuk yang dah start kerja Happy Working semua.
Post MCO nanti situation unable to predict..it won't the same as before.
Semoga yang terlibat dalam industri ni stay strong.
Takde yang kena cuti tanpa gaji atau diberhentikan.
Kecoh juga la dlm facebook bila big-big boss established company dok mengeluh.
Apatah lagi kami ni company baru setahun jagung.
AllahjagakitabilakitajagahubungandenganAllah.

Wasalam.


4 comments:

nohas said...

We all dah start keja hari Rabu lps..sanitize hari Selasa..start semlm half capacity, 80 org je boleh dtg..financing group je yg alternate sbb depa ramai..glc & corporate kena dtg everyday tapi x compulsory..kerja hbs boleh balik..tapi kerja x habis2..huhu..

fzy fuzzy said...

yea la kak..company ramai...kami dalam 23 org jer..tapi klu campur dengan estate agent dekat 50 orang juga la..tapi estate agent ni datang seminggu sekali tu pun bukan semua.
Yes..kena jaga social distancing.
Kerja memang tak habis2..tapi kena habiskan juga.
Goodluck kak..happy working.

Hans Hanis said...

semoga urusan semua dipermudahkan
saya dari 1hb dah masuk ofis kerja dah
hehehe

fzy fuzzy said...

Hans hanis : Happy working to you too...