Tuesday, October 30, 2018

New born

Assalammualaikum,

Untuk kenangan nenek aka opah...😂😂😍😍

5hb September 2018. Mohd Saif Abdul Salam lahir...cucu lelaki yang ke 3. Berat masa lahir 4.0 kg.



18hb October 2018..lahir lagi sorang cucu..cucu perempuan ke -2. Kira 5 la semua cucu opah/nenek. Tahun depan ada lg sorang nak keluar...Berat waktu lahir 3kg. Ni kuning sket..takpe jemur pagi2 bawah matahari pagi inshallah hilang la kuning tu..

Wednesday, October 17, 2018

Nostalgia

Assalammualaikum,

Selain dari Amverton banyak lagi places yang kita boleh explore di Carey Island ni. Antaranya adalah historical building, i.e. tempat tinggal manager-manager estate dulu2 (tapi kawasan restricted area..pernah sampai 12 to 15 years back..that time this plantation we oulls valued so boleh la explore), muzium, golf club, 8 hole golf course and of course ladang sawit beserta oil mill nye...😍

 

Ini muzium ..banyak info terutama tentang sejarah pulau carey. Tepi belah kanan ada kepala keretapi termasuk wagon...


Ini golf club..


English bond...bukan Johnny English..😏



Peti besi dolu2


Scale weight..rasanya..


Peti arak..tapi rasanya tak boleh guna untuk Oktoberfest ni kut..🙊


Kalendar tahun 1948...ehhh..rasa-rasa bedak yardley masih ada lagi ke sekarang...masa kecik2 dulu pernah la guna...




 Depa ada botanical forest gak tau..


Friday, October 12, 2018

Retreat not to forget



Ari tu...kebetulan...berada di sini...
ok gak tempatnya...
layannnnnn...
lupa seketika
merajuk gamaknya
uishhhh...bior le
tak kuasa teman
sekali sekala tidak di kabor












Amverton Cove

Assalammualaikum,

Alhamdulillah job dah start masuk lps 2 bulan beroperasi.. tapi bukan amverton ni yg dinilaikan. (mana la tau ada rezeki being asked to value in near future...aminnn...)

Kebetulan sedang mencari all the sales comparable which related to the subject property then the curiosity as a valuer of course kena la go around.....view all the current or up-coming development within the vicinity of the subject property.....tak kisah la more than 10 km radius ke as long being update..takde la nanti mcm katak bawah tempurung..bila RV tanya or other client tanya..at least kita dah ada raft picture/perception of that certain area. Then the accurate of given indicative value won't tend lari jauh sangat..

This development sited within Carey Island. To golfer lover my opinion it will be a suitable place. Not so far from Klang Valley and being connected with highways and state roads.

Since this place co-incident jumpa..tak explore sangat as we are rushing to see other comparables as well .....tapi boleh la look to their website....tengok apa yang d offer..


















Friday, September 28, 2018

The view - siang dan malam

Assalammualaikum,

Today boleh update..SEBAB alhamdulillah satu task berkaitan dengan kontrak telah dapat di tunaikan (lama gila tunggu ni...well dema nak siapkan kontrak tu makan masa gak..bukan company kami jer..banyak company lain....next step adalah submission for payment..inshallah by november paling lewat payment masuk...)

Ada lg 2 task..yang ni inshallah by next week siap...

Just nak share the view...


 SIANG Hari



MALAM Hari



TAPI kena la ada SENJA kan!!!


Tuesday, September 25, 2018

Random

Assalammualaikum,

Uishhh..bz bebenor..
Dgn hal office lg..pindah rumah lagi..
Sekarang baru boleh bernafas sket..
Things happen dari August sampai September..banyak benda nak share..nanti-nanti la..


My new team...semoga dipermudahkan segalanya..Aminnn....


My new home for 4 to 5 years ni..Inshallah....sewa jer...



Bawak abah n mak jalan2 n makan2 lps urusan rumah 98% settle...why 98 sbb 2% tu adalah merangkumi langsir sliding door yg tak dibeli lg...no time maa...pakai apa ada dulu..





Bawak mak n pida jalan2 ke Kuala Terengganu n Kota Bharu seminggu sebelum Hari Raya Haji..
1. Mak teringin sangat nak ke Masjid Kristal..just fullfill her wish
2. Pidaus teringin nak ke Pasar Payang
3. Ada undangan ex-staff kahwin di Tumpat
4.  Melawat anak perempuan bongsu yang dalam pantang di Pengkalan Chepa.....masa ena melahirkan ada datang gak dengan abang gebu 5/9..tp naik flight n kelam kabut tak sampai 24 jam kena balik..ada meeting menanti..

Memang menguji ketahanan mental dan fizikal sbb since last 6 years tak pernah drive sorang2 especially long distance.... Route KL-Kuala Terengganu-Kota Bharu (ikut Gua Musang)-KL...perghhh....
Where's abang gebu...well...dia balik Pekanbaru...rindu bebenor kat kampung katanya..maklumlah Hari Raya Puasa tak balik...
Hasil dari perjalanan di atas..hasil tangkapan memenuhi keseluruhan bonet belakang dan sebahagian seat penumpang belakang..keh..keh..keh..kira cermin pandang belakang tak boleh guna la..guna both side mirror jer...and semua mak punya!!!!...


 


Tuesday, July 24, 2018

New environment

 Assalammualaikum,

Little bit busy lately.
Banyak benda yg berlaku
Bermula minggu depan secara official ahkak bekerja di tempat baru setelah 3 1/2 bulan menganggur.
Hmmm..nak kata menganggur tak juga, sebab alhamdulillah dapat jer gaji tiap2 bulan..
Lokasi...ala boleh teka punya..


View ni la hari-hari akan tengok..selain dari muka boss besar..



Eh...ada latihan la abang-abang polis ni..maklumlah nak jaga we oulls semua..

Dengan nama Allah, semua akan berjalan dengan lancar..moga rezeki pendapatan akan berlimpah ruah..dikelilingi mereka-mereka yang jujur ...