Friday, September 12, 2008

Masjid Shah Alam

Setelah selesai segalanya di JUPEM, urusan aku dengan Allah pulak. Lg pun asar pun dah nak masuk. Singgah jap la nk tunaikan kewajipan. Lama dah tak jejakkan kaki ke sini.

Masjid ini dikenali sebagai Masjid Sultan Salehuddin Abdul Aziz Shah atau sebagai "Masjid Biru - Blue Mosque" disebabkan domenya yg berwarna biru. Kalau diperhatikan bangunan disekitar shah alam khasnya kebanyakkan ada warna kebiruan sket, sebab almarhum sultan suka warna biru. Sultan sekarang suka warna emas tu yg masjid di kelana jaya tu warna emas. Tak salah aku la....kalau bukan...mintak ampun k....

Menurut sumber2 terdekat, the main dome is the biggest in the world (maaf kalau salah), measuring 170 feet in diameter and 350 feet height from the ground level. The four minarets are the 2nd tallest at 460 meter.







Selesai solat, apa lg ca alif but ler....jauh lg nak sampai rumah maa....kalau terperangkap didalam kesesakan lalu lintas, pukul berapa la nak sampai...Lg pun badan ni terlampau letih kerana dari pagi sampai ke petang aku berada di luar. Kalau ikut mileage dah sampai ipoh aku hari ni. Demi tugas dan rezeki yg halal, redho je la ek....

2 comments:

orangbukit said...

Byknye masjid dlm blog nih..petanda nak dirikan masjid, erk? Amin..

fzy fuzzy said...

sapa la yg sudi kat remaja purba mcm kita ni kak oii....harharharharhar