Tuesday, March 31, 2009

Pangsun or Pangsoon

Hari ni aku tak pegi jauh pun dari site semalam. Kalau dari Batangsi, boleh juga ke sini melalui jalan yang sama sebab jalan-jalan saling berhubung kait. Kalau nak ke Kuala Kelawang di Negeri Sembilan pun boleh guna Jalan Sg. Lui dan bersambung dengan Jalan Hulu Langat - Pangsun samada nak balik ke Kuala Lumpur melalui Ampang. Pening!!!!!.....tak susah mana, signboard banyak...tapi kalau tak biasa...biasakan utk bertanya orang..."Malu bertanya sesat jalan"...
Dusun Tua, Sg. Semungkis, Sg. Perdek, Sg. Congkak, Sg. Lui adalah antara anak2 sungai yang terbentuk sepanjang laluan dari Batu 14 sehinggalah ke Batu 23 , iaitu Stesen Hidroelektrik Hulu Langat termasuk perkampungan orang asli Hulu Pangsoon.





Pekan Batu 18.



Sejuk mata memandang.
Teringin nak mandi...tapi aku tak bawak pakaian gantian
Maklum lepas tengok site..berpeloh
dapat mandi best ni!!!
Ni small stream, tuantanah up-grade


Bangunan Hidro TNB.
Kesian aku tengok bangunannya...

On the way balik, ingat nak singgah kat sini makan tengahari.
Lupa lak, aku ada lunch appointment kat Hilton KL Sentral


Ni kambing jantan Boer, nama dia Ali.
Gatai bebenor...mentang2 nampak awek datang
Asyik menginterframe kepalanya keluar
Konon2 nak mengekspose diri kat aku...
Well..mahal gak rega dia Rm3.5k sorang diri dia je.
Rasa macam pegawai pertanian lak aku hari ni.
Harharharhar....

4 comments:

nohas said...

Hmmm..nyamannya tengok anak sungai mengalir..si Ali tu mengada-ngada betul..

nazirul mubin said...

jelebu umah aku...best kan..jln kuala klwang..

Rush Murad said...

tempat2 ni semua tak pernah jejak lagik, termasuk ler Tg. Rambutan, Temerloh segala...luas sungguh bumi Malaysia... macam2 adaaaaa...

fzy fuzzy said...

orang bukit - si Ali tu bukan tahap mengada, tahap gatai tu

nazirul mubin - t/kasih kerana melawat- jelebu...hmmmmm..masak lomak cili padi

cik tepak - semenanjung ni banyak gak tempat utk diexplore...sekali-sekala turun sini...jenguk2 la tempat2 tu ek...