Tuesday, December 30, 2008

Suatu Masa

M. Nasir
Suatu Masa
Bagaimanakan ku mula
Dan apakah kata-kata
Yang indah untuk diabadikan
Tiap wajah berkisah
Tiap madah bererti
Manakah ilhamku
Cahaya di matamu
Senyum di bibirmu
mengukir seribu tanda pertanyaan
Mungkinkah kau jua dalam kerinduan
Di saat begini aku merindukan
Berhelai-helai surat
Terbiar di depanku
Tak dapat aku utuskan
Ku ramas semua
Dan ku buangkan
Jauh dari pandangan
Lalu aku kesal
Ku kumpul semula
Tak dapat ku nyatakan apa yang ku rasa
Jika engkau tahu di dalam hatiku
Mungkinkah kau sahut jeritan batinku
Dengarkanlah panggilanku
Dengarkanlah lagu untukmu
Angin lalu kau sampaikan
Rasa rindu yang membara
Kepadanya
Warna-warna cintaku
Kian pudar bersama
Malam yang gelap gelita
Entahkan kau rasakan
Apa yang aku rasa
Atau kau tak endah
Tapi ku percaya
Semua telah tertulis
Dan niat suciku takkan disiakan
Dan di suatu masa
Di hari yang indah
Ku hulur tanganku
Lalu kau terima
Nota kaki kerang : SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU 1430H DAN 2009 kepada kalian.

6 comments:

orangbukit said...

Hohoho..jiwang karat sahabatku nie...yg lepas jgn dikenang,buat menambah jiwa yg lara..apa2 pun lagu ni memang sedap di dgr..

Salam Maal Hijrah 1430 dan Tahun Baru 2009

xillix axillixa said...

wah i love this song... waaa.. ade gek yg minat eh...

fzy fuzzy said...

orang bukit -
1. rockers pun kdg2 jiwang gak harharharhar
2. Lagu ni bukan pasal cintan cintun jer, menceritakan perjalanan hidup kita semua sesuai le dengan penutupan tirai 2008 - universal maa..sesuai dengan pencipta dan penulis lirik yg puitis ni. Kenangan memang susah nak luput dari minda kita kan?

xillix axillixa - lagu ni saya dengar gara2 bukak sinar FM bila balik kampung baru2 ni. Stesen tu ajer yg dapat siaran. Siap cari lirik lagu tuh! Hasilnya i kongsi le dgn u all semua.

Snow Peace a.k.a WaWa said...

Yeahhh..i luv this song..n like lagu2 M.Nasir....hehehehehehehe
Selamat tahun baru kak..semoga 2009 akan membawa cahaya baru dlm hidup kita

xiiinam751 said...

Errr....MAKAN DALAM NIH!!!!
.
.
.
.
.
Selamat Tahun Baru!!!!

fzy fuzzy said...

wawa -
Selamat Tahun Baru 2009. Projek kita tahun depan jangan lupa arrr

xiiinam751-
Memang makan dalam sesangat, sekali sekala jiwa kacau
Selamat Tahun Baru utk anda jua.