Tuesday, December 26, 2023

Restaurant Khan Jee @ Chowkit

Assalammualaikum,

Program diet selama 3 bulan telah berakhir pada 23/12/2023.

So teman continue dengan program untuk tahun depan. Berat ideal tak capai lagi. So dalam tempoh 8 hari sampai 31hb adalah untuk menikmati makanan yang teman teringin nak makan. Hahahahaha..(gelak besar)...Abis la kena marah dengan coach..sure berat naik 4 ke 5 kilo...

Koa tak stress ke? Penat2 diet tak jaga pemakanan. Rilek la..bak kata coach..kena seimbangkan..supaya berat tak capai plateau (statik)..pokok pangkal kena jujur dengan diri sendiri...hahahahaha..nak cover line la tuuu..Maksud teman adalah..seandainya teman pulun makan dalam tempoh 2 hari..hari ketiga sampai hari ke 8, diet la...ilmu dah dapat kan sebelum ni..pilih jer meal placement yang dirasakan sesuai. Senaman jangan lupa.

So untuk alumni next year, program lagi ketat...owhh..harap2 teman istiqomah..

Ok lupakan pasal diet. Teman ni dah lama teringin masakan Pakistan. Chapli Kebab. So ke chowkit..terjah ke restaurant Khan Jee. Dekat jer dengan stesen monorail Chow Kit. Berhadapan dengan Shell. Sebelah RHB Bank.




Ngeri wooo tengok minyaknya...



Ni la Chapli Kebab. Makan dengan roti naan nipis..cecah lak dengan yang warna putih tu (tak tau la namanya..masam2 gitu rasanya). Sedap dagingnya..

Sebelah AG tu..tumpang makan. Tengah makan separuh dia tengok pelanggan ramai so dia bagi laluan kat pelanggan untuk duduk meja dia.... ramai gila orang kedai ni. Towkey kedai kut. Lupa tanya nama.


5 comments:

nohas said...

oo..ada alumni...kt Chow Kit & Jalan Ipoh, mmg byk restoran Pakistan..

boleh try ni...hihi..

Abam Kie said...

sy plak sdg berusaha nak gain weight tp x naik2 gak. kurus sgt x comel la...

fanny_dcatqueen said...

Saya catat dulu tempatnya, nanti nak ke coba kalo ke sana. 😍. Blm pernah coba kalo makanan Pakistan. Tapi rasanya tak beda jauh dengan kuliner timur tengah lain kan.. jadi seharusnya saya bisa cocok dengan rasa makanan mereka.

anamizu said...

wahhhhhhhhh menggiurkannn arrghhhhh! *meleleh air lior* =P

fzy fuzzy said...

Nohas : hehehehe..alumni mengecikkan badan..

Abam Kie : wah..cemburunya nak gain weight

Fanny : Ya..kalau ke Kuala Lumpur..harus ke sini..di Bukit Bintang area dimana orang Indonesia suka stay and jalan2 saya tak pasti ada restaurant pakistan..if ada saya inform ya..

Anamizu : Memang menggiurkan dan mengundang lemak tepu..hehehehe