Friday, January 5, 2024

Site visit - Ipoh

Assalammualaikum,

23.12.2023 - ke Ipoh...ada site visit Silibin Industrial Park. Hari tu tol free..cuma dari KL ke situ ambik masa lama sikit...dekat 4 jam lebih. Yea la..berhenti sarapan, dhuha, jem kat trafik light..owh..teman ikut jalan lama..malas bersesak dengan orang yang balik kampung di lebuhraya.

Kami singgah di masjid ini, Masjid Ar-Rahman..sebelum Lawan Kuda. Comel dan menenangkan..bilik air wangi gila...











Selepas site visit, otw balik KL kami singgah makan tengahari di sini. Kalau dari Simpang Pulai sebelum pekan Gopeng. Restaurant Tasik Raban. 




Coconut shake dengan air kelapa..piorrr..bak kata orang Perak.





10 comments:

LadyBird said...

salam kena.. cantiknye tandas masjid.. biasanya lady takut nk singgah tandas masjid.. sebab kesukaran untuk menggunakan tandas yang tidak menepati untuk OKU. Alhamdulillah..

done follow sis as Ain Farhana :D

nohas said...

oo..ada ya cawangan di Gopeng...yg kat Lenggong pun x pegi lg..

NADIA vs BERON said...

Eh datang Ipoh tak roger haha. Memang selalu jugak singgah masjid tu sebab tiles dia lawa. lol. Dah lama tak makan dekat tasik raban tu, dulu selalu la sebab rumah sewa lama depan tu je.

Nur said...

Cantik masjid tu. Bersih je tengok.
Pernah nampak cawangan restoran Tasik Raban tu. Tepi jalan utama je, kan. Tapi tak pernah singgah.

uncle gedek said...

Cantik la masjid tu...

Carneyz said...

Kagum tengok bilik air di masjid Ar-Rahman tu Kak Fzy. Selalunya saya takut2 nak masuk bilik air kat masjid sebab takut terserempak dengan lipas! 😂 Suruh anak masuk check takde lipas baru saya masuk hihi.

fzy fuzzy said...

Lady Bird : Ada jer bilik air masjid yang mesra OKU. Contoh Masjid kat Pekan Tanjung Karang. Biasanya masjid baru mesra OKU..masjid lama tengok juga..kalau yang dah upgrade..mungkin ada. Saya faham. Sbb ayah saya juga menggunakan kerusi roda..kalau travel..samaada guna highway yang sediakan facilities untuk OKU atau cari masjid yang besar ..inshallah ada..

Nohas : Ari tu baru berkesempatan nak singgah..yang di Lenggong pernah juga singgah.

Nadia : Hehehehe..kita pergi sana on ad-hoc basis. Lepas subuh terus buat keputusan nak pergi..site visit tanah kosong jer..abis kerja balik..tak dan nak menyinggah..

Nur : Yea..masjid ini antara yang tercomel saya pernah singgah. Betul restaurant tu tepi jalan besar jer..

Uncle : Betul..kalau tengok air sungai tepi masjid tu rasa nak turun buat rendam kaki..jernih gila airnya..sure sejuk..hehehehe.

Carneyz : Tak nampak pulak lipas..agaknya sebab toilet ni sama bangunan dengan rumah imam dan petugas masjid tu yang bersih dan wangi gila..macam masuk tandas dalam rumah.

Suria Amanda said...

Cantik masjid tu...kiter teringin nak pinsolat kat Masjid Kuala Kangsar....perghhhh banyaknya masakan kat kedai tu...dapnyaaa

fzy fuzzy said...

SA : Haah..moh la jalan-jalan ke Kuale..

fanny_dcatqueen said...

Paliiiing suka kalo ketemu bilik air yg bersih dan wangi 😍😍. Memang harusnya begitu. Tak merasa geli jadinya. Ini tiles dia cantiiiik sangat 😍😍. Macam vintage.

Makanan pun banyak macam menu ya kak. Jadi teringin main ke Ipoh juga kalo ke Malaysia lagi. Selama ini hanya ke kota itu2 saja kalo ke Malaysia 🤣. Kalo tak KL, ke Penang lah. 😅